poniedziałek, 31 grudnia 2012

Nominacja...?

Cóż, muszę przyznać, że zupełnie się czegoś takiego nie spodziewałam. Zostałam dwa razy nominowana do  Liebster Award. Raz przez Emily Saws, natomiast kolejny raz przez Vivenne Rosalie. Nie będę ukrywać, jestem naprawdę zaskoczona i ucieszona faktem, ze komuś aż tak spodobało się moje opowiadanie. Na początku muszę powiedzieć, że oczywiście odpowiem na te dwadzieścia dwa pytania, ale sama muszę poszukać aż dwudziestu dwóch osób, których będę nominować! Czyli na nominację trzeba będzie trochę poczekać.



ZASADY



Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za ,,dobrze wykonaną robotę''. Jest przyznawana blogom o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechniania. Po odebraniu nagrody, należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.



Pytania, które mi zadała Emily Saws:

1. Co daje Ci szczęście?
Szczęście daje mi naprawdę dużo rzeczy! Może to być wszystko począwszy od spełnienia mojego najskrytszego marzenia, kończąc na szczerym uśmiechu od przyjaciół. Oprócz tego uwielbiam czytać książki i słuchać dobrej muzyki, więc chyba mogę to również zaliczyć do rzeczy, które dają mi szczęście.
2. Co robisz w wolnym czasie?
Dużo piszę (niedługo otwieram nowego bloga z przyjaciółką, więc nie tylko "Historia Rebelii" jest na mojej głowie), słucham muzyki (cóż, praktycznie ciągle coś leci, a to zwykłe radio, a to zapuszczam do odtwarzacza CD moje ulubione płyty), gram na keyboardzie (tak tak, muzyka ma na mnie naprawdę duży wpływ), czytam książki (głównie fantazy, teraz akurat jestem w połowie "Kamienia Łez" autorstwa Terry'ego Goodkinda) i uczę się języków.
3. Czy to twój jedyny blog?
Na razie tak. Kiedyś, parę dobrych lat temu prowadziłam minibloga na pingerze, ale wolę nie podawać adresu. Gdy do niego powróciłam, to załamałam się, że byłam aż tak głupia. Dlatego oficjalnie nie mam drugiego bloga, aczkolwiek niedługo podam linka do tego bloga, który będę prowadziła z przyjaciółką.
4. Lubisz Święta?
Nawet bardzo!
5. Co jest dla Ciebie najważniejsze?
Oj dużo rzeczy :) Gdybym miała je wszystkie wymieniać, to zajęło by to parę stron, a tego nie chcemy :).
6. Lubisz mieszkać w Polsce?
Raczej tak.
7. Z jakich stron najczęściej korzystasz?
Blogger, facebook, youtube (to powinno być na pierwszym miejscu).
8. Znasz jakieś języki?
Tak! Polski, angielski, niemiecki (no, powiedzmy...) i fiński.
9. Ulubiony kolor?
No cóż, preferuję kolory ciemne i chłodne. Tak więc moim ulubionym jest czarny i ciemnofioletowy.
10. Ideał urody?
Simone Simons i Kate Winslet (rola Rose w "Titanicu")  (zbieżność imion nie jest przypadkowa). Obie są ładne i utalentowane, tylko pozazdrościć :)
11. Co dostałeś/aś pod choinkę?
Płyty, książki, słuchawki, nuty i inne :)


Pytania, które mi zadała Vivenne Rosalie:

1. Twoja ulubiona książka i dlaczego?
Moja ulubiona książka to "Kalevala". Od pierwszej strony mnie wciągnęła, drżałam o losy bohaterów, przeżywałam z nimi wszystkie przygody, smuciłam się, gdy któryś z nich odszedł do Tuoneli... Bardzo polecam, nie tylko osobom zakochanym w Finlandii. Moją drugą ulubioną, może nie książką ale trylogią, to "Władca Pierścieni". Seria, podobnie jak "Kalevala", wciągnęła mnie do reszty. No i jeszcze ważne są dla mnie "Igrzyska Śmierci"
2. Kto jest Twoim wzorem doskonałego pisania?
Zależy jakiego. Jeśli mówimy o wierszach czy lirykach, to bez wahania wskazuję Tuomasa Holopainena, Raymonda Istvána Rohonyia (wczesna twórczość Theatre of Tragedy)oraz Edgara Allana Poego. Znów zbieżność imion nie jest przypadkowa. Ale, jeśli chodzi o pisanie książek, czy opowiadań, to moim wzorem są J.R.R Tolkien oraz E.A. Poe.
3. Jak minęły Ci Święta?
Wspaniale. Tylko choinka dwa razy upadła na podłogę, na szczęście nie było większych strat w ozdobach świątecznych :)
4. Czy jesteś podobny do swojej postaci?
Mam w sobie cząstkę zarówno Raymonda, Simone i Aino, więc tak, chyba tak :) Ale muszę zaznaczyć, że nie tworzyłam siebie samej. Mnie i moich bohaterów wiele łączy i wiele dzieli :)
5. Jaki typ muzyki lubisz?
Bardzo lubię metal (najprzeróżniejsze gatunki, ale głównie doom, symphonic, power, gothic i thrash). Słucham również dark independent (ostatnio odkryłam wspaniały zespół, wykonujący dark independent!) oraz alternatywnego rocka i swingu (tych dwóch ostatnich mało, ale coś tam się znajdzie).
6. Ulubiony zapach?
Zdecydowanie cytrusy!
7. Jesteś pesymistką/tą czy optymistką/tą?
Coś pomiędzy. W różnych sytuacjach różnie się zachowuje: bywa iż tryskam dobrym humorem, lecz bywa i tak iż mam "doła". W tej sprawie jestem niezdecydowana :)
8. Twoje hobby?
Nauka języków, muzyka (w pojęciu ogólnym), pisanie, czytanie... Myślę, że tyle wystarczy :)
9. Ulubiony film?
"Upiór w Operze", "Pogrzebany" (bardzo smutny film, zostaję w głowie na długo) i "Igrzyska Śmierci".
10. Wymarzone wakacje?
Gdzieś w Finlandii, lub na Północy Europy. Później pojechałabym do Wenecji i Rzymu, lecz wróciłabym na Północ :)
11. Co inspiruje Cię do pisania?
Dużo tego jest :) Sny, książki, zwykłe wydarzenia z życia, ale przede wszystkim muzyka i poezja.


Bardzo dziękuję Emily i Vivenne za nominację. Ja sama po jakimś czasie zaktualizuje moją notkę, gdzie wymienię te dwadzieścia dwa blogi, które odpowiedzą na moje pytania.

Niech los zawsze wam sprzyja!
PS. Może dziś dodam nowy rozdział, kto wie, kto wie... I życzę wam wspaniałej zabawy sylwestrowej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy